
Podpis elektroniczny
Przedsiębiorcy, jak również osoby indywidualne mają możliwość korzystania z podpisu elektronicznego. Bezpieczny podpis elektroniczny, zgodnie z przepisami, ma taką samą moc prawną jak każdy dokument podpisany własnoręcznie.
Korzyści podpisu elektronicznego:
- Każdy dokument elektroniczny posiada unikalny podpis elektroniczny ściśle związany z danym dokumentem
- Jakakolwiek zmiana dokumentu opatrzonego podpisem elektronicznym zostanie automatycznie wykrywa w momencie weryfikacji podpisu
- Dane osoby składającej podpis zawarte w certyfikacie zostały potwierdzone przez podmiot świadczący usługi certyfikacyjne
- Podpis elektroniczny obniża koszty funkcjonowania firm i instytucji
- Pozwala zaoszczędzić czas – nie musimy odwiedzać urzędu osobiście wysyłając podpisane dokumenty w formie elektronicznej
- Może zastąpić tradycyjny własnoręczny podpis pod dokumentami takimi jak: deklaracje do ZUS, deklaracje podatkowe, oferty i umowy, podania i wnioski administracyjne, faktury VAT, dane do GIIF, aukcje elektroniczne, dokumenty wewnętrzne (np. wnioski urlopowe)
- Podpis może być wykorzystany w bankowości internetowej, jako narzędzie umożliwiające logowanie oraz podpisywania zleceń płatniczych
Bezpieczeństwo:
Korzystanie z podpisu elektronicznego jest bezpieczne. Urzędnicy a także eksperci zajmujący się podpisem cyfrowym podkreślają, że o wiele łatwiej jest np. podrobić podpis składany własnoręcznie niż certyfikat uwiarygadniający dokument w wersji elektronicznej.
Polska administracja dała możliwość wydawania podpisów elektronicznych tylko pięciu firmom: Krajowa Izba Rozliczeniowa, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, Unizeto Technologies, EuroCert, Enigma S.O.I.
Bank Spółdzielczy w Więcborku w ramach współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową S.A. oferuje Klientom podpis elektroniczny. O szczegóły zapytaj w placówkach Banku.
Bądź na bieżąco, śledź profil Banku na facebooku: /bswiecborkPL/.