e-Dokumenty

Podszywanie się pod pracowników banków

Oszuści próbujący wyłudzić nasze dane cały czas poszukują nowych metod, które pozwolą im te dane uzyskać.

Przestrzegamy przed nowym scenariuszem wyłudzeń:

  • dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika innego banku, twierdząc, że rzekomo wykonywaliśmy przelew do klienta tego banku,
  • zgodnie z informacją przekazaną przez oszusta przelew nie może zostać zaksięgowany na rachunku odbiorcy, dopóki nie potwierdzimy informacji / nie przekażemy dodatkowych danych.

Następnie oszust może realizować typowe scenariusze, na przykład:

  • prosić o wykonanie przelewu na podany numer rachunku, podanie kodów sms, które przyjdą na nasz numer telefonu lub zainstalowanie aplikacji,
  • prosić o podanie dodatkowych danych, takich jak numer PESEL, numer dokumentu tożsamości, imiona rodziców – dane te mogą zostać następnie wykorzystane do wyłudzenia kredytu na nasze dane, przejęcia naszych kont lub do dalszych prób wyłudzeń.

Pamiętaj:

  • może się zdarzyć, że pracownik banku, w którym mamy rachunek skontaktuje się z nami w celu potwierdzenia operacji, którą zleciliśmy ale nigdy w ramach potwierdzenia nie będzie prosił o podanie dodatkowych danych, wykonanie przelewu ani o instalację aplikacji,
  • inny bank, do którego wysłaliśmy przelew nie otrzymuje informacji o naszym numerze telefonu, więc nigdy nie kontaktuje się w celu potwierdzenia przelewu,
  • oszuści potrafią zmieniać numeru telefonu, który wyświetla się nam na telefonie, gdy do nas dzwonią – może się zdarzyć, że wyświetli się nam numer telefonu rzeczywiście należący do banku, podczas gdy dzwoniący jest oszustem,
  • w razie wątpliwości zawsze rozłączaj się z rozmówcą i samodzielnie kontaktuj się ze swoim bankiem – osobiście w placówce lub pod numer telefonu do kontaktu znalezionym na stronie internetowej banku.

Aktualne komunikaty i ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa znajdują się na naszej stronie internetowej www.bswiecbork.pl lub na oficjalnym profilu Banku na Facebooku www.facebook.com/bswiecborkPL.


Bezpieczeństwo Twoich pieniędzy zależy również od Ciebie!


Bądź na bieżąco, śledź profil Banku na facebooku: /bswiecborkPL/.

Formularz kontaktowy

    * pola wymagane

    Wyrażam zgodę na:

    przetwarzanie danych przez Bank.

    marketing elektroniczny i telefoniczny Banku.

    Sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby promocji i marketingu.

    Administratorem danych osobowych jest Bank Spółdzielczy w Więcborku. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.

    Strona internetowa Banku SGB wykorzystuje pliki cookie zapisywane w pamięci przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje dostępne są tutaj więcej informacji

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close