Ostrzegamy przed przestępcami, którzy powołują się na pracę w SGB lub innym banku spółdzielczym i proszą m.in. o potwierdzenie wykonania operacji. Wyświetla się np. nr infolinii SGB dla Klientów dzwoniących z zagranicy (61) 647 28 46. Obecnie z reguły są to osoby o obcym akcencie. Pracownicy infolinii nigdy nie oddzwaniają z numeru infolinii!
Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku. W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania czy narzędzia autoryzacyjnego lub Twoich innych, równie cennych danych.
Przypominamy, że pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o:
- podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji
- instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.
W przypadku, gdy:
- odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku
- masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych
- podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie
skontaktuj się z bankiem!
Pamiętaj – nigdy nie podawaj przez telefon nadmiarowych informacji. Nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji.
Jeżeli masz wątpliwości – skontaktuj się osobiście z placówką banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).
Kontakt z Infolinią SGB:
- 800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
- 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora).
Aktualne komunikaty i ostrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa znajdują się na naszej stronie internetowej www.bswiecbork.pl lub na oficjalnym profilu Banku na Facebooku www.facebook.com/bswiecborkPL.
Bądź na bieżąco, śledź profil Banku na facebooku: /bswiecborkPL/.