Wniosek o 300 zł na dziecko możesz złożyć w naszej bankowości internetowej. Możesz to zrobić w dogodnym dla Ciebie miejscu i czasie.
Jak złożyć wniosek:
Aby złożyć wniosek w programie ,,Dobry start” 300+ musisz mieć dostęp do naszej bankowości internetowej. Otrzymasz go po otwarciu rachunku w naszym banku.
- Przygotuj się
Zanim zaczniesz, zbierz niezbędne informacje i dokumenty. Wypełnianie wniosku, w zależności od stopnia skomplikowania, może Ci zająć od 10 do 30 minut.
- Wypełnij formularz
Po jego wysłaniu przekażemy go do rządowego systemu emp@tia. Otrzymasz również potwierdzenie odbioru.
- Czekaj na decyzję
Wniosek zostanie rozpatrzony przez właściwy organ. Od niego otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia.
- Korzystaj z pieniędzy
Środki otrzymasz bezpośrednio na konto, dzięki czemu będziesz mógł nimi elastycznie zarządzać 24 godziny na dobę.
Jak złożyć wniosek przez internet:
1. Po zalogowaniu się na swoje konto należy kliknąć w ikonę “Świadczenia”, która znajduje się na pasku menu po lewej stronie.
2. Po kliknięciu na ikonę i wybraniu rachunku do wypłaty świadczenia, wskazujemy opcję Złóż wniosek Dobry start.
3. Akceptujemy oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotyczącą składania wniosków o świadczenie w Programie Dobry Start 300+ oraz wypełniamy niezbędne dane do złożenia wniosku.
Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie do niego przekazany.
Termin składania wniosków 300 plus upływa w dniu 30 listopada. Świadczenia mają zostać wypłacane w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku z prawidłowymi dokumentami, nie później niż do 30 września danego roku.
Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu “Dobry start” zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start.
Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych – zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu “Dobry start”.
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.