Nowy okres świadczeniowy 2021/2022 w ramach programu ,,Rodzina 500+” będzie trwał od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.
W związku z tym, ponownie musimy złożyć wniosek o świadczenie!
W celu kontynuacji wypłaty świadczenia wychowawczego i uzyskania prawa do świadczenia na nowy okres rozpoczynający się od 1 czerwca 2021 r., wnioski można składać od 1 lutego 2021 r. drogą elektroniczną czyli przez Internet za pośrednictwem portalu Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl, przez bankowość elektroniczną lub przez portal PUE ZUS, a od 1 kwietnia 2021 r. także drogą tradycyjną (papierową), czyli osobiście w urzędzie lub za pośrednictwem poczty.
Aby zachować ciągłość wypłaty świadczenia z programu ,,Rodzina 500+”, prawidłowo wypełniony wniosek trzeba złożyć do 30.04.2021 r. Wnioski o świadczenie wychowawcze ,,Rodzina 500+” można składać za pomocą bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Więcborku.
Jak złożyć wniosek:
Aby złożyć wniosek w programie ,,Rodzina 500+” musisz mieć dostęp do naszej bankowości internetowej. Otrzymasz go po otwarciu rachunku w naszym banku. Szczególnie polecamy Konto 500+ specjalnie przygotowane pod świadczenie 500+.
- Przygotuj się
Zanim zaczniesz, zbierz niezbędne informacje i dokumenty. Wypełnianie wniosku, w zależności od stopnia skomplikowania, może Ci zająć od 10 do 30 minut.
- Wypełnij formularz
Po jego wysłaniu przekażemy go do rządowego systemu emp@tia. Otrzymasz również potwierdzenie odbioru.
- Czekaj na decyzję
Wniosek zostanie rozpatrzony przez właściwy organ (np. Ośrodek Pomocy Społecznej, Urząd Gminy). Od niego otrzymasz informację o przyznaniu świadczenia.
- Korzystaj z pieniędzy
Środki otrzymasz bezpośrednio na konto, dzięki czemu będziesz mógł nimi elastycznie zarządzać 24 godziny na dobę.
Jak złożyć wniosek przez internet:
1. Po zalogowaniu się na swoje konto należy kliknąć w ikonę “Świadczenia”, która znajduje się na pasku menu po lewej stronie.
2. Po kliknięciu na ikonę i wybraniu rachunku do wypłaty świadczenia, wskazujemy opcję Złóż wniosek Rodzina 500+.
3. Akceptujemy oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotyczącą składania wniosków o świadczenie w Programie Rodzina 500+ oraz wypełniamy niezbędne dane do złożenia wniosku.
Docierają do nas wiadomości o problemach, najczęstszym jest brak wyskakujących okienek podczas dostępu do systemu EMPATIA.
Sposoby na poradzenie sobie z tym:
- Podczas gdy jakaś strona chce otworzyć okienko wyskakujące (w tym przypadku portal EMPATIA otwiera się w nowym okienku lub zakładce). Przeglądarka informuje użytkownika o takim zdarzeniu specjalnym komunikatem (który widoczny jest w obszarze powiadamiania danej przeglądarki – najczęściej u góry lub na dole okienka przeglądarki). Komunikat ten ma najczęściej żółty kolor i może pulsować, wystarczy w niego kliknąć i pozwolić stronie https://online.bswiecbork.pl na otwieranie wyskakujących okienek – i należy powtórzyć operację wejścia do systemu EMPATIA.
- Zablokowane wyskakujące okienka w przeglądarce można odblokować w ustawieniach przeglądarki.
Ważne uwagi dot. procesu składania wniosków o przyznanie świadczenia 500+:
- Bank nie przyjmuje wniosków.
- Bank nie decyduje o przyznaniu świadczenia.
- Bank nie weryfikuje danych wprowadzanych do wniosku.
- Bank nie odpowiada za sprawność systemu EMPATIA (system obsługujący wnioski np. 500+).
- Bank odpowiada za:
- Potwierdzenie tożsamości osoby składającej wniosek.
- Umożliwia klientowi banku złożenie wniosku poprzez bankowość elektroniczną (tylko z przeglądarki w trybie pełnym jak i mobilnym), nie ma takiej możliwości z aplikacji mobilnej.
Bądź na bieżąco, śledź profil Banku na facebooku: /bswiecborkPL/.