
Dokładnie o północy z 13 na 14 września 2019 r. banki, a w konsekwencji ich klienci, będą musieli dostosować się do unijnych przepisów dotyczących tzw. silnego uwierzytelniania. To właśnie wtedy wchodzi w życie dyrektywa PSD2.
Na czym polega silne uwierzytelnianie?
Od soboty każda operacja (uzyskanie dostępu do swojego rachunku online, elektroniczna transakcja płatnicza) będzie musiała być potwierdzona przez klienta dwustopniowo.
Na przykład, jeśli logujemy się do konta bankowego w internecie poprzez wpisanie hasła, będziemy musieli dodatkowo podać kod z wiadomości SMS, który bank automatycznie wyśle na numer telefonu komórkowego.
Jakie zmiany będą w naszym Banku?
Po pierwszym zalogowaniu się na konto od 14 września 2019 r. przy użyciu hasła wyświetli się informacja:
KOMUNIKAT NR 1.

Informacja wyświetli się jednorazowo dla osób, które zaznaczą WYŁĄCZ OGRANICZENIA.
- ANULUJ powoduje zalogowanie bez silnego uwierzytelniania, tzn. klient ma ograniczone funkcje bankowości internetowej: nie może widzieć niektórych danych, tj. np. historii starszej niż 90-dniowej. Komunikat wyświetli się także klientowi (który za pierwszym razem zaznaczył anuluj), gdy spróbuje on uruchomić funkcję podlegającą ograniczeniu.
- WYŁĄCZ OGRANICZENIA powoduje wyświetlenie się KOMUNIKATU NR 2, a po podaniu hasła otrzymanego w wiadomości SMS powoduje zalogowanie z silnym uwierzytelnianiem, tzn. klient będzie miał dostęp do wszystkich funkcji bankowości internetowej.
KOMUNIKAT NR 2.

Każde kolejne logowanie będzie wymagało podania hasła oraz kodu SMS.
Po co to wszystko?
Mówiąc krótko: dla dobra naszego i naszych pieniędzy. Głównym powodem jest zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z usług płatniczych oferowanych drogą elektroniczną i tym samym ograniczenie możliwości wystąpienia związanych z tym oszustw.
Zapamiętaj!
Bank nigdy nie poprosi o podanie loginu i hasła w innym miejscu niż okno logowania do bankowości internetowej. Należy zwrócić uwagę przy podawaniu kodu SMS, czy treść wiadomości jest zgodna z działaniem, które chcemy wykonać np. logowanie lub zlecenie przelewu. W razie wystąpienia sytuacji wzbudzającej wątpliwości dotyczące bezpieczeństwa należy przerwać działanie oraz poinformować Bank.